Followers

Wednesday, June 1, 2011

KARAK

29 may 2011 lalu aku bersama teman tercinta menonton wayang..
mulanya keliru antara nur kasih the movie or KARAK..
Dengan keadaan aku yang dikatakan agk penakut tp semangat blh tahan lar kuatnya
pun memilih utk menonton karak...

Spt yang dihebahkan cerita ini merupakan kisah benar..
Actually banyak jugak lar yang aku dengar dari cerita2 org and majalah tentang HIGHWAY KARAK ini..
Memg tak di nafikan highway karak memang gelap dan jalanya agk berliku2...
jadi tidak hairanlah jika anda leka dan cuai ketika pemanduan anda mungkin mengalami peristiwa yang sama spt dalam movie KARAK..

Pada awal cerita ini aku rasa boleh pekak jugaklah org sebelah aku tu dengar aku jerit
tambah plak kuar ngn genk2 suara2 ala2 saprano semua kan
so, memg panggung wayang tu jadi mcm istana budaya yang menyajikan persembahan okestra dari artis2 terkemukalah kan..
Watak dan hantu2 lam cite ni memang meloyakan yang xley tahan part si zack ni makan ulat...
cite ni jugak memg lawak....
Kat mana lawaknya tgk sendiri K...
heheheheheh

Tapi movie ni bagus dan sangat2 bagus coz first time tgk horror movie melayu menerapkan nilai2 yang ada pada diri sendiri..
Selalu ending cite kadang2 tergantung or ustaz2 yang akan handle bila dh part2 nk hbs kan
tp cite ini tidak!!!
dia menerapkan nilai dan ilmu yang ada individu
cite ni jugak ada moralnya iaitu "ilmu tanpa amal umpama pokok tidak berbuah'
Kita tahu baca ayat kursi...kita ingat dan kita hafal
tp adakah kita tahu mknanya...
Fikir2kan..

Jadi jom kita sama2 belajar...dibawah saya sertakan ayat kursi serta terjemahannya sekali..sama2 baca+hafal dan amalkan..

"Allah tiada Tuhan melainkan Dia Yang Hidup kekal lagi terus menerus mengurus makhluk Nya,tidak mengantuk dan tidak tidur.Kepunyaan Nya apa yang ada di langitdan di bumi.Siapakah yang dapat memberisyafaat disisi Allah tanpa izin Nya?Allah mengetahui apa-apa yang di hadapanmereka dan di belakang mereka, dan mereka tidak mengetahui apa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikendaki Nya.Kursi Allah meliputi langit dan bumi.Dam Allah tidak merasa berat memelihara keduanya, dan allahMaha Tinggi lagi Maha Besar."

p/s: ilmu tanpa amal umpama pokok tidak berbuah...xdek ilmu CARI..ada ilmu GUNAkan...

No comments:

Post a Comment