Followers

Wednesday, June 1, 2011

Jabor yang menderita

Ermm..mesti anda semua terkejut
knp tajuk ini yang sy pilih utk entry kali ini..
sebenarnya sudah lama sy ingin menulis tentang laluan Jabor ini..
Mungkin namanya agk melucukan tapi itulah hakikat sebuah laluan
yang penuh tragis..

Malam yang hening ku lalui jalan jerangau jabor itu..
Perkhhh..sungguh menyayat hati bila saya yang sedang nyeyak tido
tetiba terjaga apabila bas menerjah lubang yang begitu dalam...
bayangkan BAS yer saudara saudari sekalian
yang mempunyai ketahanan fizikal yang sngt kuat dan kekukuhan tayar dan rim serta saksoba yang
saya kira berkali ganda betis saudara, boleh terasa henjutannya
dan kini saya ingin membawa anda berimiginasi seketika
Bayangkan jika  'KERETA' yang melaluinya..
Pada fikiran kalian semua apa akan jadi..
pada firasat saya (mcm nujum lar plak) kalau x belok (version trgnu) @ bengkok rim kete
tayar kete yang pecah...
HUhhh...dgn keadaan jalan yang sangat menyayat hati dan gelap pulak 2
eee...scary nya..
Jadi wajar jika saya katakan kemalangan jalan raya kebanyakkan berpunca dari kedaifan jalan itu sendiri..
Terutamanya jika pemanduan dilakukan pd waktu malam..
Jarak penglihatan manusia yang agk terhad..

Jadi wajarlah kiranya pihak berwajib mengambil langkah yg sepatutnya bagi mengatasi masalah ini
sebelum JABOR bergelar laluan berdarah.... Sudilah kiranya pihak berwajib meringankan badan, jari kaki, lidah serta gigi utk membaikpulih jalan ini....
Sekian...

P/s:  Beringat sebelum terkena dah kena habuk pun x nak masuk mata.... Gelii katanya... So renung2kan dan selamat beramal...

No comments:

Post a Comment