Followers

Sunday, September 5, 2010

cinta itu.....

Sering ku terdengar
usikan nakal
si lelaki pada wanita..
"pheewittt...cunnya"
buatku keliru sendiri
apakah ertinya kecantikan wanita
dimata lelaki????
adakah pada susuk tubuh yang mengiurkan???
atau pada akhlak yang menawan??

biar apa pun jwpnya
aku tetap aku...
apa yang aku tahu
aku seorang wanita
fitrahku sukakan diri cantik jelita
namun tak kudamba pujian dari manusia
atau cantiknya dimata manusia
sebaliknya ku mencari kecantikan yang diiktiraf TUHAN....

aku perempuan
yang punyai impian
angan2 dan harapan sendiri
ku ingin bermadah puisi
bersyair dan menyanyi
menghibur dan menyeri
namun,
aku bukan pompuan
yang gopoh mengejar kemasyhuran
di tempat persinggahan
tiada berkekalan

kuingin kemuliaan abadi
kemasyhuran hakiki
bukan yg tiada erti
bukan yang dimurkai Ilahi
Bukan didunia ini
tapi ditaman syurgawi
Inginku kekal sebagai bidadari..

aku masih mencari jawapan pada setiap persoalanku...
makin ku cari makin ku rasa nikmatnya..
bila kutemui jawapan yang pasti aku makin mengerti
maksud tersurat ilahi...
namun satu perkara yang membuatkan aku
belum kuat utk melakukannya..melafazkanya...
YA ALLAH..berilah aku kekuatan itu...
moga apa yg kutulis ini bisa buat syabab itu mengerti
mengerti maksud terseni ilahi
dan tuntutan buat hambaNYA...

"puas sudah
kucari kebahagiaan
disisi teman-teman
ku dapat hanya kelalaian
Kucari lagi
di hati seorang kekasih
kudapat hanya kekecewaan
dan ku terus mencari
dalam meniti hari
penuh kekosongan
dimana lagi harus kucari??
membawa sekeping hati
yang sarat kerinduan
rindu yang tiada haluan
aku keliru sendiri..
apa yang kucari???
apa yang aku perlukan???
aku masih xbisa mengerti
yang pasti
kekosongan hati yang minta diisi..
sejenak ku tersedar
aku mencari cinta agung
buat jiwaku yang merindukan
hakikat kebenaran
cahaya yang membelah kegelapan
melimpah cemerlang mengisi kekosongan
kusedar destinasi pencarianku disini
ku mencari-MU tuhan
mengharap keredaan
menagih kebahagiaan
dari sinar cahaya iman..
kerana sejak aku mencari2 tentang semuanya
aku temui ketenangan dan kebahagiaan,,,

No comments:

Post a Comment