Followers

Saturday, October 24, 2015

Tentang Perasaan..


Hai u olsss...
Huh...actually aku lega giler bila dapat tamatkan KEM BTN ni..
Pukul 2 petang tadi aku sampai di rumah..
Tekak dah sakit badan pun sejuk panas silih berganti..
Mungkin esok demam bakal menjengah...

Petang tadi,
aku baru hendak melelapkan mata...
Whatsapp masuk...
Aku lihat di skrin tertera nama Si polan bin si polan..

'salam ct, bz ker?'

"wslm..dok"

'Ct, saya tahu ct ni tunang orang, tapi biarlah saya nak luahkan sesuatu pd ct sbb saya rasa tok lepah kalu tok ghoyak' 

"Ayoyoyoyo...gapo tu"

'Saya sebenarnya dah lama suka ke ct. sebenarnya saya dh cerita pada kakak saya tentang ct..dan jangkaan saya hari raya hari tu..2 hari sebelum ct bertunang saya berhasrat nok ke rumah ct utk merisik..dan cincin pun saya dah beli... saya ada whatsapp ct kan hari tu...tp ct x reply"

kepala aku ligat berpikir...
Ting!!!
Yerlah dia ni ade whatsapp aku..
tp xdek pulekkkkk dia kata nk dtg risik aku...


"Sorry ler sbb masa tu tgh busy dengan persiapan tunang"

'Ermmm....saya sebenarnya frust jugoklah..sebab tu saya tok berapa nok kecek mano ngan ct loni sebabnya bila saya tgk ct, saya rasa sedih sangat'

"Allahu...mitok maap banyok,,sebab sy dok pernoh tahu awak ade perasaan ke saya.anggap sjlah tiada jodoh"

'Ermm..tulah..nok wat ghano doh.. blh x saya nk ty..ct dok kenal pun tunang ct sebelum ni kan? Ct sayang dok ke tunang ct tu???'

Aku mengambil keputusan untuk tidak reply whatsapp dia.... cukuplah setakat itu..
perasaan aku memadailah hanya aku yang tahu...

Begitulah jodoh..
rahsia Allah yang tiada siapa pernah tahu..
Mngkin kita sukakan seseorang tapi belum tentu orang yg kita suka itu 
adalah jodoh kita...

tapi yang pasti

Kita tidak semestinya menikahi orang yang kita cinta..
tapi kita wajib mencintai orang yang kita nikahi..

Begitulah...
Hidup..

No comments:

Post a Comment