Followers

Saturday, December 8, 2012

Pesona Terengganu Part 6



Sebelum menuruskan penulisan saya untuk entry kali ini
terlebih dahulu setinggi-tinggi penghargaan kepada
teman-teman yang sentiasa menyokong dan mengikuti perkembangan  saya dan
sentiasa menantikan entry-entry terbaru dari saya..
Terima Kasih..

Ok, Hari ini saya ingin menceritakan kepada teman semua mengenai satu tempat
dimana ia terletak di Kuala Ibai
dan orang terengganu panggil tempat ini 'Lagun'

Sebagai pelajar geografi 
Saya curahkan sedikit ilmu saya disini...
Lagun @ Lagoon bermaksud satu kawasan dimana sekumpulan air masin yang terpisah dari laut.
Air masin ini mungkin dipisah oleh Pasir atau Batu atau apa-apa saja
Lagun Pantai biasanya ditemui di pantai-pantai yang mempunyai air pasang surut yang relatif..

Ok, di Lagun yang saya pergi ini berada di belakang masjid Terapung.
Kalau suatu ketika dulu, sebelum wujudnya Masjid Kristal
Masjid Terapung ini sangat popular di Terengganu..

Pemandangan disini sangat cantik..
Kalau Hujung minggu boleh lah menbawa anak-anak dan keluarga bermandi manda disini
Lagun juga berhampiran dengan Terengganu Equastrian Resort (TER)..
Pelbagai kemudahan disediakan disini..
Anda tidak perlu risau Panas..
dengan puhon Rhu yang rendang dan banyak
menjadikan tempat ini redup dan sejuk..
sungguh nyaman berada disini...

Jom, view gambar-gambar yang saya sediakan..
Tak banyak tapi cukup untuk memberi gambaran tempat ini..


Lagun...



Kanak-kanaklah yang paling seronok...Alahaiii..syoknye...



cukuplah untuk kali ini..Jumpa lagi di next entry...
Sayonara..:)



No comments:

Post a Comment