Followers

Saturday, December 24, 2011

No title

Assalamualaikum wtb..
setelah sekian lama mencari waktu untuk menulis diruangan ini,
hari ini baru dapat meluangkan masa (sbb cuti krismas)...hehehehe... Alhamdulilah... Blog ini tidaklah sepi dari biasa... Sejak bergelar graduan pada bulan 10 yang lalu, hidupku agak sepi tanpa kehadiran teman-teman disisi...  Masa itulah kenangan dari mula menjejakan kaki ke Universiti bertandang kembali... Dulu ayah pernah berkata "Zaman belajarlah zaman yang paling indah"... Awalnya aku tidak percaya maklumlah masa tu asyik pikir nk cari duit sendiri jew...hehehehhe.. Tapi bila dah mula berkerja aku mula rasa tak senang sbb xdek masa untuk diri sendiri... Ku garapkan sedikit puisi utk diriku dan all readers sbg penyuntik semangat diri...Layann..Zasss....

♥ Ketika aku mengeluh
'ah mana mungkin'
Allah menjawab:
"Jika AKU menghendaki, cukup Ku berkata "Jadi", maka jadilah."
(QS. Yassin: 82) 

♥ Ketika aku mengeluh
'aku lelah'
Allah menjawab:
"...dan KAMI jadikan tidurmu untuk istirahat."
(QS. An-Naba : 9)

♥ Ketika aku mengeluh
'aku tak sanggup'
Allah menjawab:
"AKU tidak membebani seseorang, melainkan sesuai kesanggupan."
(QS. Al-Baqarah: 286)

♥ Ketika aku mengeluh
'aku stress..'
Allah menjawab:
"Hanya dengan mengingatKU, hati akan menjadi tenang".
(QS. Ar-Ro'd: 28)

♥ Ketika aku mengeluh
'aah ini semua siasia'
Allah menjawab:
"Siapa yg mengerjakan kebaikan sebesar biji dzarah sekalipun, niscaya ia akan melihat balasannya."
(QS. Al-Zalzalah: 7)

♥ Ketika aku mengeluh
'ah tak seorang pun yg mau memberi & membantuku'
Allah menjawab:
"Berdoalah kepadaKU, niscaya Aku kabulkan untukmu".
(QS. Al-Mukmin: 60)

♥ Ketika aku mengeluh
'aduh betapa sedih hatiku'
Allah menjawab:
"La Tahzan, InnalLaha Ma'ana."
"Jangan kamu berdukacita, sesungguhnya Allah b'samamu".
(QS. At-Taubah: 40)

"Sesungguhnya hanya kepada Allah aku mengadukan kesusahan & kesedihanku".
(QS. Yusuf: 86)


No comments:

Post a Comment