Followers

Thursday, July 28, 2011

Berubahlah walaupun sedikit....

Selalu aku berdoa kepada YANG MAHA ESA
moga dikurniakan seorang suami yang mampu membimbingku kejalan yang diredhaiNYA
Suami yang blh kusandarkan segala rasa perasaan yang menyimpan 1001 makna..
dikala aku keseorangan dia boleh jd penghibur dan jua peneman..jati yang sayu tak kesepian dan luka lara tiada keresahan...Tapi aku x mengharapkan insan yang hartawan tak juga yang menawan cuma aku damba insan yang sepadan...Aku bersyukur dengan apa yang ALLAH kurniakan padaku...Tapi aku tak pasti adakah dia benar jodohku...???? Mcm mane aku nk ckp yerk... Aku bknlah seorang wanita solehah tapi aku ingin menjadi seperti itu...dan aku rasa semua orang juga ingin menjdi soleh dan solehah... Firman ALLAH yang bermaksud "sesungguhnya wanita yang baik itu hanya untuk lelaki yang baik".. Ermm..Mendapatkan suami soleh bknlah beerti kita berusaha mencari smpai dapat tetapi berusaha meperbaiki diri kearah menjadi soleh dan solehah mudahan dengan itu, kita mendapat apa yang dijanjikan ALLAH...

Dear bakal suamiku, Marilah sama2 kita berubah kearah jalan yang diredhaiNYA..menjalani kehidupan spt mana yang telah diperintahkan.. Aku pasti akan menungggumu datang menjemputku utk menjadi yang halal diccmu...Mudahan akan lahir anak2 yang  mampu membantu kita setelah kita dipanggil nanti... Lengkapkan diri kita dengan ilmu agama terlebih dahulu sebelum kita medidik anak2 kita... saya cuma nak awak jd halal buat saya.saya cuma nak awak jadi ayah yang baik pd anak2 saya...saya cuma nak awak jd imam kepada keluarga kita nanti dan saya juga nak bina sakinah mawaddah warahmah dengan awk kelak..itu sj yang sy pinta pd awk...:)

Saya nak berubah..seperti ustazah saya cakap :lakukan perubahan kearah kebaikan hari demi hari wlaupun sedikit, jadi saya juga nak awk berubah mudahan, supaya ALLAH temukan kita kelak..

p/s: Perubahan perlukan masa, kekuatan dan sokongan..

1 comment:

  1. amin,,,inshaallah wahai sahabatku,,,, teruskan niat murni anda!!

    ReplyDelete